RECONSTRUCTIEKOSTEN -VERZEKERING
Hebt u brand- of waterschade? Dan is de
kans groot dat ook (een deel van) uw bedrijfsadministratie verloren gaat. De
Reconstructiekostenverzekering dekt de kosten die u maakt om uw administratie
weer te herstellen. De verzekering is vooral zinvol voor bedrijven met veel
administratieve werkzaamheden.
U kunt deze reconstructieverzekering los afsluiten of als onderdeel van
de Bedrijfsschadeverzekering. Hebt u ook andere
kosten om uw bedrijf weer op te starten na schade, zoals tijdelijke huur van
een bedrijfsgebouw of apparatuur? Dat verzekert u met de Extra kostenverzekering.
Wat is verzekerd?
Een reconstructieverzekering vergoedt de
extra kosten die u moet maken om uw administratie te herstellen. Bij
reconstructiekosten kunt u denken aan:
·
extra personeelskosten;
·
extra energie- of telefoonkosten;
·
kosten voor vervangende documenten en boeken;
·
huur tijdelijke ruimte voor het herstelwerk.
Het gaat om herstel na een verzekerde
gebeurtenis, zoals
·
brand, ontploffing en bluswerkzaamheden;
·
blikseminslag en inductieschade door onweer;
·
diefstal na inbraak, poging tot inbraak of vandalisme;
·
wateroverlast, storm, hagel en sneeuw;
De kosten worden vergoed voor de
vergoedingstermijn die u kiest.
Wat is niet verzekerd?
Bij computers bent u verplicht
dagelijks, om de dag of wekelijks reservekopieën te maken op een andere
locatie. Hoe vaak u back-ups moet maken, hangt af van de grootte van uw
computernetwerk. Hebt u geen reservekopieën, dan is schade niet gedekt. Schade aan
de computers of inrichting zelf valt niet
onder deze verzekering.
Wat kost de verzekering?
U kunt de Reconstructiekostenverzekering
los afsluiten of als onderdeel van uw Bedrijfsschadeverzekering. De premie is onder
andere afhankelijk van de vergoedingstermijn en uw bedrijfsgrootte.
* Aan de teksten op deze website kunnen geen rechten worden ontleend